niedziela, 5 kwietnia 2020

A jak wrócimy do normalności…


Moja miejscówka
Marzę o powrocie do szkoły. Zdalne nauczanie ma oczywiście wiele plusów, ale jednak kontaktu z żywym organizmem nie da się zastąpić. Jak powiedziała mi moja serdeczna koleżanka Kamila (pozdrawiam kochana) „brakuje mi sceny”, bo przecież nauczyciel to aktor, który codziennie występuje przed swoją najwierniejszą i najbardziej krytyczną publicznością - uczniami. I zgadzam sie z nią całkowicie, ja też chcę wrócić na moją scenę do sali 103 i do moich piątaków na polski. Potarzałabym się również na dywanie z maluchami na angielskim… Niestety nie nastąpi to chyba szybko.

Ręcznie robione planszówki

Zatraciłam się zupełnie w sieci, nauczyłam nowych programów i wreszcie udało mi się zrobić takie karty, które są zgodne z moim ideałem „nauczycielskiego piekna”. Robię je dla uczniów i dla siebie, bo lubię ładne rzeczy.
Kolorowe napisy
Gdybym nie była nauczycielką, pracowałabym w sklepie papierniczym. Uwielbiam te kolorowe notesiki, długopisy i zakreślacze. Moja szuflada jest pełna naklejek, samoprzylepnych  karteczek w różnych wielkościach, fantazyjnych spinaczy, tęczowych pinezek i innych gadżetów. Na całe szczęście dane było mi spełnić swoje marzenie i zostać nauczycielem.  Ale wracając do sedna tego postu, jestem bardzo dumna z tego, co powstało na moim starym komputerze. Czekam teraz aż kurier przywiezie nową drukarkę (kolorową). Wtedy wszystko wydrukuję,  zalaminuję, zapakuję w paczuszki z Tigera (namiętnie je kolekcjonuje) i będę oczekiwać na czas, kiedy zobaczą je moi uczniowie.

Nasza sala 103
Chciałabym podzielić sie z Wami moim dziełem – kartami zdaniowymi. Zrobiłam je, aby poćwiczyć rozbiór logiczny i gramatyczny zdania. Można oczywiście wykorzystać je do ćwiczenia wielu sprawności. Zapraszam do ich pobrania i korzystania. Są ukryte pod tym linkiem 
LINK DO ZDAŃ


2 komentarze:

  1. "Dobry wychowawca,który nie wtłacza a wyzwala,
    nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje,
    nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje -
    przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil„
    Janusz Korczak

    OdpowiedzUsuń