sobota, 4 września 2021

Wrześniowe Love - Let's have a date!!!






Zaczęło się! Jak co roku noc przed rozpoczęciem była niespokojna. Też tak macie, że budzicie się co chwila, sprawdzacie zegarek, kręcicie się z boku na bok? Ja tak mam co roku i co roku nie mogę doczekać się rozpoczęcia. Przygotowałam dla moich uczniów kolorowe plany zajęć, kluczyki do szafek i wystrój klasy - trochę inaczej będzie wyglądało ustawienie ławek, dojdzie jeszcze trochę kwiatów produkujących tlen i  marzą mi się jeszcze poduszki do siedzenia na podłodze albo dywan. Muszę pogadać o tym z "najwyższym", zobaczymy co powie 😀! Szczególne, że podobno zaczęła się czwarta fala 😱.

Przyszła kolej na pierwszą lekcję i wykorzystanie pierwszej techniki, którą przywiozłam ze szkolenia madryckiego. Jestem podekscytowana, bo wyszło dobrze, dzieciaki z chęcią uczestniczyły w zajęciach, w klasie było gwarno i nareszcie uczniowie nie byli usadowieni w ławkach - mogli chodzić po klasie. Niech żyje odkrzesławianie!!!  Ja byłam obok - w razie czego pomagałam, naprowadzałam, tłumaczyłam. Ale wracamy do sedna, czyli techniki zwanej Let's have a date. 









Uczniowie dostają od nauczyciela (lub rysują) tarczę zegara, muszą umówić się na "randkę", czyli rozmowę. Do dyspozycji mają 12 godzin i wszystkie osoby w klasie. Przy okazji przypomnieliśmy sobie, jak można umówić się z kimś - zaproponować spotkanie:

a) Are you free at...o'clock?

b) Would you like to meet with me at ... o'clock?

c) Let's meet at... o'clock!

d) What about meeting at ... o'clock?

Tarcze zegarów szybko zapełniły się imionami. I zadanie rozkręciło się na dobre! Do gry weszłam ja i rozpoczęłam dyskusję, wyjaśniając na czym polega ta technika. 

Każda godzina to pytanie, na które uczniowie muszą odpowiedzieć w parach. Do dyskusji używamy języka angielskiego oczywiście. Na każdą odpowiedź uczniowie mają 2-4 minuty. Oto mój zestaw pytań. Zadanie ich poprzedzamy zdaniem : 

It's ________ o'clock. Find your date! In pairs discuss the question or task.

Oczywiście nie podawajcie godzin po kolei.

1. Where did you spend your summer break?

2. How did you travel to your holiday destinations?

3. Describe the place you stayed during summer holidays.

4. What aims do you have for this academic year?

5. Who did you meet during holidays?

6. What did you do when the weather was ugly?

7. If you were rich, what places would you like to visit?

8. Do you have any fears connected to being in billingual class? what are they?

9. Why are you here in this particular class?

10. What school events would you like to have this year?

11. Describe an ideal school.

12. Ask your own question.

Po krótkiej dyskusji, nauczyciel wybiera kilka osób, które głośno podadzą swoje odpowiedzi. Przysłuchujący się uczniowie mogą pomagać lub zadawać dodatkowe pytania. 


Lekcja minęła błyskawicznie, każdy uczeń był zaangażowany, co najważniejsze - nie oczekiwali pomocy ode mnie, ale pomagali sobie nawzajem. To była dobra lekcja!!! 

Najciekawsze w tej technice jest to, że pasuje do każdego przedmiotu, nie tylko do języków obcych.

2 komentarze: